Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων 1ου & 2ου ΠΕΚ Θεσσαλονίκης 
(Θεματικός κύκλος: 36 διδ. ωρών) 

Στόχος(οι) και επιμέρους επιδιώξεις: 
Η ανάδειξη των διδακτικών και των παιδαγωγικών προσεγγίσεων της ιστορίας ως γνωστικού αντικειμένου στο πλαίσιο της ιστορικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη εκδοχή της διαδικασίας. 

Περιεχόμενο – Ενότητες: 
Η διδακτική της ιστορίας (4διδ. ώρες) 
Οι σκοποί (4διδ. ώρες) 
Οι μέθοδοι (4διδ. ώρες) 
Οι Διδακτικές προτάσεις (4διδ. ώρες) 
Οι Μαθησιακές διαδικασίες (4διδ. ώρες) 
Η Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού (12διδ. ώρες) 
Η αξιολόγηση της διδακτικής διαδικασίας (4διδ. ώρες) 

Μεθοδολογία επιμορφωτικής διαδικασίας
Η πραγμάτευση επιμορφωτικών συναντήσεων θα πραγματοποιηθεί με βιωματικές στρατηγικές, μέσα από την ενεργή συμμετοχή των συναδέλφων εκπαιδευτικών στην προοπτική ανάδειξης, ανατροφοδότησης και διαμοίρασης της εγκατεστημένης εμπειρίας τους, αλλά και την κριτική προσέγγιση των θεωρητικών και ερευνητικών πεδίων του επιστημονικού πεδίου αναφοράς. 
Στρατηγικές και διδακτικές τεχνικές, που διέπονται από τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και λειτουργούν ευεργετικά στην ενεργή συμμετοχή στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού διαλογικού πλαισίου έκφρασης και αναστοχασμού παιδαγωγικών και διδακτικών θεμάτων, και μεταξύ αυτών επιλέγονται: α) Καταιγισμός ιδεών, β) Εννοιολογικός χάρτης, γ) Εμπλουτισμένη εισήγηση, δ) Εργασία σε ομάδες, ε) Μελέτη περίπτωσης, στ) Προσομοίωση και ζ) Επίδειξη.

Επιμορφωτικό υλικό (μορφή και περιεχόμενο):
Σημειώσεις-Παρουσιάσεις διαλέξεων, βιβλιογραφικοί οδηγοί
Εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών προτάσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Αξιολόγηση (εμπειρική παρατήρηση, ερωτηματολόγιο, παραδοτέα κ.ά.):
Η αξιολόγηση του θεματικού κύκλου θα πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση ερωτηματολογίου, την εμπειρική παρατήρηση των επιμορφωτών και την ανάπτυξη διδακτικών προτάσεων των επιμορφωνόμενων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου